top of page

Event hos Forlaget Leatherbound [Reklame]

Alle billederne er mine, undtagen gruppebilledet der er taget af Forlaget Leatherbound.

Event hos Forlaget Leatherbound

Lørdag den 16. juni var jeg til bloggerevent hos Forlaget Leatherbound for at fejre udgivelsen af Julie M. Days anden roman i trilogien Grænsen til Trafallas. Det nye og andet bind i serien hedder Grænsen til Trafallas - Del 2: Skyggen fra Nord og udkom fredag den 15. juni.

For at fejre udgivelsen valgte forlaget og Julie at invitere alle deres fantasyanmeldere til frokost og hyggeligt samvær på forlagets kontor i Horsens. Jeg er så heldig at være en af disse anmeldere, og derfor blev jeg også inviteret.

Dette var mit allerførste bloggerevent, og det levede i den grad op til forventningerne!

Så snart, vi ankom, blev vi mødt med store knusere og smil fra alle forlagets medarbejdere og især fra dagens lysende stjerne - forfatter Julie M. Day. Vi fik både en rundvisning og en velkomstdrink, mens vi hilste på hinanden og fik sat ansigter på, hvem der står bag hvilke blogs og Instagram-profiler. Flere af os kendte i forvejen hinanden gennem Instagram, men for mit vedkommende var det første gang, jeg mødte disse personer i virkeligheden. Derfor gik snakken lystigt allerede fra start, fordi folk connected lige med det samme, særligt grundet at vi alle elsker bøger.

Da alle var ankommet, blev vi budt officielt velkommen og satte os til bords ved et lækkert frokostmåltid bestående af falafler, kyllingespyd, pomfritter og salat. Mens vi spiste, interviewede Eva Lucia, som er marketingsansvarlig hos Forlaget Leatherbound samt bogblogger under samme navn, Julie om den nye roman såvel som hendes forfatterskab generelt. Alle andre var naturligvis også mere end velkomne til at spørge ind, hvilket vi også gjorde. Herefter blev den super smukke nye roman vist stolt frem af den lykkelige forfatter, og hun læste et stykke højt fra bogen (Hvilket jeg har taget et billede af herunder).

Allerede ud fra det lille uddrag var det tydeligt for os alle at høre, at dette er endnu en fantastisk og velskrevet roman fra den talentfulde forfatter. Hendes flotte sprog og evne til at beskrive fantasyuniverset kom endnu engang til udtryk i det lille stykke fra Skyggen fra Nord, og det var noget ganske særligt at høre Julie selv læse teksten op og udtale nogle af de mange opdigtede navne, der optræder i universet. Det var virkelig en fornøjelse at overvære, efter min mening.

Da oplæsningen var slut, begyndte snakken atter at gå lystigt omkring bordet, og der blev både grint og delt bogtitler til højre og venstre, mens vi spiste færdig. Og dette forekom ikke kun under selve frokosten - det fortsatte hele eftermiddagen, og det var skønt at kunne nørde sammen med hinanden og dele læseoplevelser bogelskere imellem.

Latteren kom især frem under den Kahoot! quiz, som Julie M. Day havde forberedt, hvor vinderen vandt en flot præmie i form af det nye Bookeater magasin og en chokoladebar. Desværre var det ikke mig, der vandt, men sådan er det jo nogle gange.

Resten af eftermiddagen hyggede vi os fortsat i hinandens selskab med masser af snak, hygge og - en super flot og velsmagende fødselsdagskage til Grænsen til Trafallas: Del 2 - Skyggen fra Nord! Den smagte virkelig godt og var rigtig flot at se på, inden den blev skåret i stykker.

Jeg kan også informere om, at der lød et enstemmigt gisp efterfuldt af et "Wauw!", da kassen, med kagen i, blev åbnet.

Imens der blev spist kage, blev der også signeret bøger og taget billeder sammen med den smukke og søde Julie, som var dagens hovedperson, ej at forglemme. Alle fik sig en fantastisk goodie bag eller bookie bag, som det også kaldes, der indeholdt den yndige nye bog sammen med et matchende softtouch bogmærke. Derudover var der også blå fjer, blå neglelak, en highlighter creme, en drømmefanger-nøglering, et vedhæng der ligeledes var formet som en fjer, et lækkert duftlys, et lille stykke chokolade, og sidst, men ikke mindst, en skriftrulle med et kort over Trafallas på bagsiden, som Julie og forlaget havde lavet specielt til os bogbloggere.

Udover at kunne få signeret Skyggen fra Nord, havde vi også allesammen taget vores anmeldereksemplarer af den første bog - Grænsen til Trafallas: Del 1 - Den halves arv - med, så den ligeledes kunne blive signeret. Da jeg læste de personlige hilsner, Julie har skrevet i mine bøger, fik jeg et kæmpe smil på læben. Det er jeg sikker på, at de andre anmeldere også gjorde.

Mine personlige hilsner omhandlede blandt andet mit eget forfatterskab, der forhåbentlig kommer til for alvor at tage fart inden alt for længe, og det rørte mig dybt at få at vide, at der er en forfatter, som bakker mig op i mine skriverier - og som endda har spurgt, om hun må få lov til at betalæse min roman på et tidspunkt. Det er små ting som dette, der gør sammenholdet mellem forfattere og bogelskere så fantastisk og dyrebart - fordi vi altid kan nørde sammen og altid bakker hinanden op i det, vi gør.

Det er i hvert fald noget, jeg, både som forfatter og blogger/anmelder, oplever på daglig basis, og det er uvurderligt, intet mindre. Ord kan ikke beskrive det eller værdisætte det, ganske simpelt.

Inden eventet sluttede, og jeg atter vendte snuden hjemad efter en skøn dag, fik jeg også taget et billede sammen med den skønne Julie, som jeg efterhånden er kommet til at holde utroligt meget af. Hun er en af de personer, jeg havde haft kontakt med før eventet, og der er ingen tvivl om, at denne kontakt vil blive holdt ved lige fremadrettet. At møde Julie i det virkelige liv bekræftede blot det gode indtryk, jeg havde fået af hende online, og det var dejligt at få lov til at fejre hende og hendes nye roman sammen med en masse skønne mennesker, der alle var søde, imødekommende og passionerede omkring det samme, som jeg selv er passioneret omkring.

Forlaget Leatherbound tog et gruppebillede af os, da regnen for en stund holdt sig væk, og jeg har indsat det herunder, så I kan se de andre dejlige mennesker, der var med til dette event og var med til at gøre dagen så god og hyggelig, som den var.

Tusind tak til Forlaget Leatherbound og Julie M. Day for at invitere mig og for den magiske goodie bag, jeg fik med hjem. Det var en vidunderlig dag, og jeg nød i fulde drag at være med. Og tusind tak til de andre boganmeldere, der var med, for godt selskab og gode samtaler - Det var dejligt at møde jer allesammen, bloggere såvel som forlaget, og jeg håber, at vi mødes igen!

Most recent posts
All posts
bottom of page