top of page

Anmeldelse: #JegElskerMigSelv [Reklame/Anmeldereksemplar]

Billedet er fra min Instagram-profil

@annawchristensen

Information om bogen:

REKLAME

(Bogen er et anmeldereksemplar, jeg har modtaget fra GOALS Publishing.

Alle holdninger er mine egne.)

Kort om handlingen

Efter at have indspillet seks spillefilm som Søs i 'Far til Fire' måtte jeg erkende, at min skuespillerdrøm ikke gav mig den lykke, jeg havde forventet. I denne bog fortæller jeg, hvordan jeg kom ud af drømmen og ind i virkeligheden.

Bogen er en samling af mine største manifesteringer, op- og nedture samt den teori og de spørgsmål, der har hjulpet mig. Måske kan det også hjælpe dig til at tage springet og leve det liv, du er kommet for at leve.

I dag har jeg er samlet reach på over 200.000 spredt på mine platforme: YouTube, Instagram og blog. Jeg er en af Danmarks mest indflydelsesrige influenter og CEO i goal-setter.com, som jeg ejer med min familie.

- Bogens bagsidetekst

Forlaget skriver:

"#JegElskerMigSelv er en bog til dig, der ønsker at lære at manifestere dine sande mål. Det er først og fremmest en levende selvbiografi om højdepunkterne fra Carla Mickelborgs liv, både som skuespiller, og nu som en af Danmarks mest indflydelsesrige influenter. Men bogen er også et værktøj med selvhjælps-afsnit, så læseren selv kan lære at manifestere sine mål og ønsker – og finde ind til de sande og lykkebringende af slagsen ikke mindst."

Min vurdering

#JegElskerMigSelv var et herligt, frisk pust. En selvbiografi med en ny form og kant, idet den rummer langt mere end anekdoter fra Carla Mickelborgs liv - Den giver nemlig også læseren mulighed for selv at gå ned ad en ny sti i livet. Ved brug af reflekterende spørgsmål såvel som teori og viden bag principperne, som GOALS står får, rækker Carla Mickelborg hånden ud og viser læseren, hvor og hvordan man kan starte sin egen personlige rejse. Derudover bruger hun sig selv som et eksempel på, hvordan man kan tro det ene, finde ud af at man tog fejl og derefter ændre sin tilværelse samt sit velvære til det bedre, et lille skridt ad gangen. Bogen balancerer på ganske flot vis mellem selvbiografi og faglitteratur, og det er tydeligt at mærke, hvor passioneret forfatteren er omkring emnet. Tilmed fornemmes det tydeligt, at der er en viden og erfaring bag diverse råd, hvilket resulterer i større troværdighed og ærlighed. Sandt at sige var det en fornøjelse at se, hvordan Mickelborg har formået at forklare noget så abstrakt, som mindfulness og principperne bag dette, på så fin og simpel vis. Jeg vil vove den påstand, at både unge og voksne kan være med og få masser ud af denne forklaring og guide til at komme igang med at arbejde med sig selv samt sine udfordringer. Samtidig med at principperne og rådene bliver beskrevet simpelt og letforståeligt med eksempler fra hverdagen, var jeg også positivt stemt over, at forfatteren anerkender, at det ikke er ligeså let og hurtigt, som det kan lyde. Det kræver både mod, vedholdenhed, styrke og selv-kærlighed at turde gå nye veje og ændre gamle tanke- og vanemønstre. Dette gør sig gældende, hvad enten man har en hjælpende hånd eller ej, og det er klart et plus for bogen, at Mickelborg også nævner dette flere gange. Det giver en større ærlighed og gør dermed også bogen dét mere brugbar.

Alt i alt er #JegElskerMigSelv en succes, som Carla Mickelborg kan være ganske stolt af, efter min mening! Den indeholder lidt for enhver smag, hvad enten man søger at komme under huden på Mickelborg som person, søger at finde ind til sine egne sande værdier og starte en ny tilværelse eller noget tredje. Den har både visuel kant, interessant indhold, med tilhørende viden om emnet, samt et væld af gode eksempler, man kan relatere teorierne og tankerne til. En super fin og meningsfuld bog, som jeg inderligt tror og håber på, at adskillige mennesker vil få gavn af at læse - den kan være lige præcis den hjælpende hånd, som de står og mangler for at kunne starte på at leve deres drømmeliv I DAG og fremadrettet, i stedet for måske at kunne komme til at leve dét liv ENGANG. Jeg opfordrer på det kraftigste til, at du, der læser dette, vil gøre dig selv den kærlige tjeneste at læse mere om foretagendet og bogen her.

Så flot, meningsfuld og gennemført en bog får naturligvis det fulde antal stjerner - 5 ud af 5 - med fra min hånd! Stort tillykke med succesen og held og lykke med fortsat at videregive det gode budskab med tilhørende redskaber, Carla Mickelborg og GOALS!

Tusind tak til GOALS Publishing for anmeldereksemplaret! Det var en ganske særlig og betydningsfuld læseoplevelse, som jeg er taknemmelig for at have fået!

Denne anmeldelse er helt og aldeles baseret på mine personlige meninger og holdninger og er på ingen måde blevet påvirket af hverken forlaget eller forfatteren.

Most recent posts
All posts
bottom of page